Söndagslistan och några bilder från helgen

 Autumn

 

Nämn något som gjorde dig glad igår:
Igår fick jag sova ut för första gången på länge. På kvällen var vi på middag hos våra nära vänner och det gör en varm inpå själen.

 

Vad är det för väder hos dig nu?
Himlen är svart och med konturer av några lätta moln. Luften är sådär härligt höstfrisk och klar. Det doftar lite lätt av frost.

 

Sover du tungt?
Hur tungt som helst. Lägger jag huvudet på kudden somnar jag omedelbums.

 

 Sunday

 

Drömmer du mardrömmar?
Nästan aldrig. Tack och lov för det.

 

Vad ser du om du tittar till höger?
Stjärnhimlen genom mitt sovrumsfönster.

 

Morgon eller nattmänniska?
Nattmänniska om jag måste säga något. Helst somnar jag tidigt och vaknar vid åttasnåret.

 

Vad är viktigt för dig?

Vila, naturen, självsamhet OCH tvåsamhet. Kramar och katter. Framtidstro. Kärlek!

 

Vad gör dig glad?
Att ta långa promenader med min kärlek och se våra katter möta oss på vägen hem. God mat och lugnet i skogen. Upptäcka nya platser och spendera tid med dom som står mig nära.

 

 Cat

 

 

Vilken är din bästa årstid?
Hösten, alltid hösten. Det är något magiskt över den här tiden och naturen exploderar i ett hav av varma färger. Det spritter i kroppen av glädjerus. Morgondimman ligger tät över odlingslandskapen och i de mörka skogarna. Stämningen är sagolik. Dofterna är klarare och det faller ett lugn över vardagen igen.

 

Beskriv den perfekta söndagen?
Vi vaknar rätt sent och börjar dagen med en lång frukost. Sedan ger vi oss iväg ut i skogen och promenerar någon mil. Stannar till vid en insjö och tänder grillen. Lägger oss tysta på bryggan, hör vattnet skvalpa under och gässens snattrande läten runt sjön. På vägen hem hittar vi ett svampsnår där vi fastnar en stund. På kvällen tar vi oss ett glas rött vin, tänder upp ljus i hela huset och gör ett långkok på högrev med en massa svamp. Somnar sedan tidigt med två spinnande katter i sängen.