Året som gått - 2015

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Upplevde ett helt år som landsbygdsbo. Jag började odla, på riktigt. Det var vår första sommar i hemmet på landet. Vi fixade ihop ett gäng pallkragar och lyckades få upp massvis med potatis, huvudsallader och även lite broccoli. Tomater och gurka hade vi nästan hela säsongen men vitlöken misslyckades vi helt med och hoppas på bättring inför nästa säsong.

 

IMG_7694

Äppelblom under sensommaren. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ingen nära vän men flera barndomsvänner. Mys!

 

Vilka länder besökte du?
Vi var Alicante-trakten i Spanien en vecka i början på september. Vi åt tapas, vandrade upp för klippor och badade i havet.

Men det var inte för avkopplingens skull vi var där utan huvudsaken med resan var ett BRÖLLOP.  

 

Spain

Albir, Spanien.

Är det något du saknade 2015 som du vill ha 2016?
Tid och ork. Det känns verkligen som om att 2015 var ett av mina sämre år. Det hände inget allvarligt, tack och lov (!), men jag upplevde det som att jag tappade min förmåga att stanna upp och andas. Jag glömde bort vikten av att befinna mig i nuet. Jag tänkte alldeles för ofta "snart, sen, senare".  Detta har jag mått väldigt dålligt över.

 2016 skall bli året då jag finner den här harmonin och balansen i livet igen. Bland annat ska jag köra på med mindfulness yoga, utöka friluftslivet och gå på avslappningskurser. ♡

 

Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Här måste jag svara att jag vågade ta mig an flera bröllopsfotograferingar, trots att jag inte riktigt arbetar med detta än.

 

Weddinf
 
Fotade bröllop i Spanien.

 

Och din största framgång privat?
Jag börjar verkligen hitta mig själv.

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat... Jag älskar mat och impulshandlade allt för ofta.

"Idag är jag sugen på en äkta chiligryta" och vipps så stod jag i affären och impulshandlade högrev och pepparfrukter. Måste bli bättre på att strukturera upp våra matinköp.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med andra år?
Det känns konstigt att svara ledsnare. Tidvis var året väldigt tungt, av olika skäl. Men tillsammans med min familj, mina vänner och framförallt min kärlek mår jag alltid bra! 

 


Sunset in Albir

 Solnedgång i Albir.

Vad önskar du att du gjort mer?
Spenderat mer tid i skogen. Vandrat oftare. Använt kameran flitigare. 

 

Blev du kär i år?
För varje år som går blir jag alltid lite mer kär. Om några veckor har vi spenderat sju hela år tillsammans, och många fler kommer det att bli. Han är min livskamrat och det finns ingen som får mig att känna en sådan trygghet och beundran som han. 

 

Den bästa tv-serien?
Vi var riktigt galna i Homeland ett tag. Sedan älskar jag matlagningsprogram och allt med Ernst Kirchsteiger.

IMG_4894

Bästa böckerna du läste i år?
Läste knappt en bok alls.

Dock smög jag igenom ett par kapitel ur Rhonda Byrnes bok "The Secret". Finns ingen bok som peppar och inspirerar som den. Perfekt när man vill finna banan igen. 

 

Bästa filmen du såg i år?
Så svårt att välja en. Jag älskar djupa, starka filmer som får en att tänka till + glada feel good-filmer som inspirerar. 

 

Den maträtt du åt oftast 2015?
Bolognesen gjorde comeback och så blev det även en hel del tacos. Under sommarhalvåret grillade vi nog varje dag.

 

IMG_4825Sista natten i Spanien.

 

Något du önskade dig och fick?
Pallkragar till trädgården. Nytt objektiv till kameran. WOW vilket lyft.

Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Då hade jag trädgårdsfest hemma med mina allra närmsta. Vi drack bubbel, åt tacotårta och satt inlindade i filtar tills sent in på augustinatten. Det var meteorregn på himlen just den natten och vi hade långa, djupa samtal om allt från universum till vardagsgrubbel. Det bästa jag vet. Så fin födelsedag!

Högsta önskan just nu?
Ett fantastiskt år med mycket närvaro.

Vad fick dig att må bra?
Min kärlek, våra fantastiska vänner och familjen. Alltid!

 

IMG_5127-2

Hej då, 2015!

1
Anonym

Jo jag vet!! Din kusin Hanna=) jag fick en liten dotter<3

Svar: Självklart! FINA kusin <3
ninnisvarld.blogg.se